Методичні рекомендації

Інтелектуально-розважальна
гра
«Математика - цариця наук»
Підготувала
вчитель математики
Городоцької  ЗОШ
І – ІІІ ступенів
Охріменко Галина Григорівна




Інтелектуально-розважальна гра
«Математика - цариця наук»
(для учнів 9, 10 класів)

Мета: зацікавити учнів математикою; розвивати творчі здібності, логічне мислення і розширити кругозір учнів; виховувати наполегливість, командні навички, взаємоповагу.
Обладнання: плакати, столи, портрети видатних математиків, папір, цифри, два прапорці (дзвінки), музичний супровід.
Програма заходу:
1.     Вітання присутніх в залі.
2.     Представлення команд.
3.     Представлення журі.
4.     Презентація команд .
5.     Конкурс «Розминка».
6.     Конкурс «Роздуми».
7.     Конкурс «Заморочки з бочки».
8.     Презентація школи.
9.     Конкурс вболівальників «Вернісаж математичних пісень».
10.                        Конкурс «Аукціон».
11.                       Конкурс капітанів.
12.                         Гра «Фігури».
13.                        Підведення підсумків.

Хід заходу
(звучать фанфари, виходять ведучі)
Вед: Добрий день вам, добрі люди!
Хай усім щастя, доля буде
Не на день і не на рік,
А на довгий, довгий вік!


Вед: Ми знаємо, що ви
Віддано працюєте.
І в дома й на роботі
Постійно міркуєте.
Вед: Як зробить урок цікавим,
Як знання дитині дати.
А у дома теж є справи,
Що не можна відкладати.
Вед: Тому зараз пропонуємо
Від справ відключитися
І усім вам разом з нами
Брейн-ринг подивитися
Вед: Сьогодні це змагання присвячується
Вед: Тим, хто вчить математику,
Вед: Тим, хто вчить математиці,
Вед: Тим, хто любить математику,
Вед: Тим, хто ще не знає, що може любити математику
Вед: Для проведення математичної гри на сцену запрошуються закохані до безтями у математику:
Вед: команда  9  класу  «Математичний спецназ  «Алгеом»
Вед: та команда 10 класу «Люди «Х»
Вед: А також ведуча нашого змагання - вчитель математики Охріменко Галина Григорівна.
(звучить ____________ на вихід)
Вч: Доброго дня шановні гості, учителі, учні та всі присутні в цьому залі. Сьогодні ви будете свідками цікавої та захоплюючої боротьби юних та веселих математиків.
Нехай девізом сьогоднішнього змагання   стануть такі слова:
Думати – колективно,
Діяти – оперативно,
Сперечатися – доказово.
Це для всіх обов’язково!
Вч: Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд. Склад нашого журі сьогодні особливий. До нього ввійшли:
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
_______________________________________________________
Вч:  І першим конкурсним завданням у нас буде презентація команди. Кожна команда готувала свою візитну картку: учасники розкажуть про себе, привітають суперників і журі.
Отож згідно жеребкування першою презентує свою команду:____________________
Вч: Журі оцінюють презентації команд, а у нас наступний конкурс  «Розминка». Командам зачитується по 10 запитань. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Якщо  команда не дає правильну відповідь на запитання, то цей шанс передається команді суперників.
Отож запитання для команди_____________
1.     Дія обернена до дії множення.
2.     Чому дорівнює 20 ?
3.     Твердження, що не доводиться.
4.     Дія, яку потрібно виконати, щоб знайти частку?
5.     Чому дорівнює 1 радіан у градусах? (~57)
6.     Сота частина числа (відсоток або процент)
7.      Сума кутів трикутника? (1800)
8.      Чому дорівнює число π ? (3,14)
9.      Прилад для вимірювання кутів? (транспортир)
10.                        Многокутник з найменшою кількістю сторін? (трикутник)
11.                        Скільки кг в  1 тонні? (1000 кг)
12.                        Як називається чотирикутник, в якого всі сторони паралельні? (паралелограм)
Запитання для команди_____________

1.     Дія протилежна дії додавання?
2.     Чому дорівнює 30?
3.     Дія, яку потрібно виконати, щоб знайти суму?
4.     Як називають графік квадратичної функції? (парабола)
5.     Твердження, яке доводять (теорема)
6.     Сума сторін многокутника? (периметр)
7.      Скільки кілограмів в 1 центнері (100кг)
8.       Одиниця вимірювання кутів? (градус)
9.      Числа, які використовують при лічбі? (натуральні)
10.                         Прямі, які не перетинаються (паралельні)
11.                         Число при додаванні до якого сума не змінюється (0)
12.                        Як називається чотирикутник, в якого дві сторони паралельні? (трапеція)
Вч: Наш наступний конкурс – «Роздуми». Ви уважно слухаєте роздуми малечі про якийсь математичний об’єкт. Якщо з першого роздуму зрозуміло, про що саме йдеться, відповідаєте й отримуєте 3 бали. Якщо ви не зрозуміли або відповіли неправильно, то слухаєте другий роздум. Кажете відповідь і отримуєте 2 бали. А якщо ви відповіли тільки після третього роздуму , то отримуєте 1 бал.
(звучать роздуми, команди відгадують)

Вч: Змагання команд лише розпочалося. Попереду ще багато труднощів і хвилювань. Щоб підготувати гравців до важких випробувань, ми запрошуємо
трішки відпочити та послухати пісню у виконанні ансамблю школи «Елегія».
(звучить пісня «Посміхайтеся»)

Вч:  Наступний конкурс «Заморочки з бочки». Учасники кожної команди по черзі будуть витягувати завдання – математичний ребус. За кожне правильне розгадування якого команді нараховуватиметься 1 бал.
(розгадують ребуси)
Вч: Молодці команди. Гарно справилися із завданнями.
Вед: Допоки  журі обробляє результати, шановні гості,  дозвольте нам трохи познайомити вас із нашим рідним домом -  нашою світлою, невтомною й неповторною школою.
Вед: Наша школа молода,  повна сил,  енергією і душею тих, хто в ній працює і навчається. Хіба це вік для школи 48 років?
Вед: Наша школа славиться   на всю околицю.
Вед: Та що там на околицю! Вона така єдина в Україні!
Вед: Дійсно, адже чи багато знайдеш шкіл які за останні 20 років вже втретє  змінюють свою назву?
Вед: До 1993 року – це середня школа  №177 м. Москви  при військовій частині 31600 Головного управлінні Міністерства оборони СРСР.
Вед: З 1993 по  2012 - Макарівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №3 Макарівського району Київської області.
Вед: А  з 2013 року – Городоцька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Радомишльського району Житомирської області.
Вед: Наша школа… Вона радує око тих, хто вперше приходить до неї. Особливо задумливо вона гарна влітку під розкішними кронами широколистих каштанів,
Вед: та дбайливо огорнута взимку височенними зеленими ялинами.
Вед: Гордо височіє  наша школа, бо за 48 років свого існування випустила зі своїх стін 1145   випускників за  47 випусків.
Вед: Наші випускники – військові, наукові працівники, державні службовці,  лікарі.
Вед: Наші випускники – це просто гарні люди, яких об’єднує одна спільна риса – доброта та вміння прийти на допомогу
Вед: Школа сьогодні – це 262 учні, 24 учителі.
Вед: Режим функціонування – школа повного робочого дня.
Вед: В нашій школі, як в родині
Всі ми діти, всі єдині
Вчителі, як ті батьки
Нас навчають залюбки
Вед: Скільки нових дисциплін
І спецкурсів, і гуртків
Вед: Є компютерний у нас, а це, друзі, вищий клас!
Вч: Наступний конкурс  -  «Аукціон». Кожна  команда по черзі називає  прислів’я або приказку, які містять математичні числа чи терміни. За правильну відповідь команді додається 1 бал.
(називають по черзі)
Вч:  А тепер команди відпочинуть, а попрацюють їх уболівальники.
Конкурс «Вернісаж математичних пісень»
До вашої уваги – фрагменти знайомих вам пісень, в яких зустрічаються  числа та математичні поняття.
(звучать пісні, вболівальники  відгадують)
Вед: Хто кмітливіший в команді?
Вед: Хто спритніший від усіх?
Вед: Хто нічого не боїться?
Вед: Хто вперед веде усіх?
Вед: Хто колег не підведе?
Ви, звичайно, здогадались, капітани це!
Вед: Капітани до бою!
Капітани по черзі витягують номери завдань, після обдумування протягом
1 хв відповідають. Правильна відповідь оцінюється у 3 бали.
(конкурс капітанів)
Дякуємо нашим командам, а  допоки журі підрахує результат гри  всіх присутніх в залі вітає учениця 6-А класу Масник Юлія.
(звучить пісня «Зелений гай»)
Вед: Шановні гості! Коли ви завітали сьогодні до зали, кожен із вас вибрав геометричну фігуру, яка найбільше сподобалася вам.
Вед: Німецькі психологи стверджують: «Фігури скажуть вам, із ким ви маєте справу»
Вед: Тому ми просимо підняти руки тих, хто обрав трикутник.
Вед: Ви привертаєте увагу гарним одягом, любите ніжність. Ви маєте жагу до самоствердження, ви цілеспрямовано йдете до своєї цілі й подолаєте будь-які перешкоди.
Вед: Тепер тих, хто обрав ромб.
Вед:  Ви маєте багату фантазію, пристрасні та віддані своїй справі. Мільйони фантастичних ідей вирують у вашій голові. І деякі з них - геніальні!
Вед: Підніміть руки ті, у кого круг.
Вед: Такі люди йдуть за своїми бажаннями. І вони перебувають у постійному пошуку, для них важливі тільки емоції, що їх оточують. Доброзичливі, дуже легко розпізнають брехню і нещирість у взаєминах.
Вед: А тепер ті, у кого квадрат.
Вед:  На першому місці - розум, який контролює всі емоції. Дуже послідовні у своїх вчинках люди. Як ніхто інший знаходять шлях до свого щастя та навіть занотовують його в найменших дрібницях.
Вед:  Усі команди добре грали,
Хоч без досвіду гравці,
Відповіді показали,
Що всі учні – молодці!
 Вед:  За хвилиною – хвилина,
Гра пройшла, неначе мить!
Покажіть мерщій рахунок:
Хто сьогодні переміг?
Вед:  А зараз ми із задоволенням передаємо слово нашому журі
 (підведення підсумків)
Вч: Шановні команди, гості, усі присутні в залі.
Велич людини - у її здатності мислити. І людина залишається людиною лише завдяки тому, що використовує досвід минулого. Ваші знання – це безцінне багатство. Відомий російський письменник Л. Толстой вважав, що людину можна оцінювати дробом, знаменником якого є те, що вона думає про себе сама, а чисельником – те, що про неї думають інші.
Я бажаю всім – учасникам змагання, гостям, глядачам, щоб чисельник у вашому житті нескінченно збільшувався, щоб ваше щастя додавалося, горе – віднімалося, достаток – множився, а любов – ділилася. Добра, радості, здійснення всіх мрій. А наше свято на цьому закінчено.
(звучить      «Україна – це ми» )

Література:
1.     Математика після уроків. Тиждень математики / Упорядн. І.С. Маркова – Х.: Вид. група «Основа», 2005. – 176. – (Б-ка  журн. «Математика в школах України», Вип. 3 (27))
2.     Друзь Б.Г. Математична мозаїка: Наук.-художн. кн..: Для мол. та середн. шк..віку/ Худож. О.Ф. Єременко, А.М. Циганчук. – К.: Веселка, 1991. – 127 стор. з ілюстр.
3.     Перельман Я.И. Живая математика: Изд. «Наука» - М.: 1974. – 160 стр. с илл.
4.     Друзь Б.Г. Математична скринька: Вид. «Веселка» - К. : 1976р.
5.     Нагибин Ф.Ф., Канин Е.С. Математическая шкатулка: - М. Просвещение, 1988 – 160 с.
6.     Корнієнко Т.Л. Тиждень математики в школі – 2-ге вид., - Х.: Веста, 2009 – 176 с.
7.     Панішева О.В. Тиждень математики в школі. – Х.: група «Основа» 2007. – 192с.

Немає коментарів:

Дописати коментар